به همین صورت ذکر شده استفاده از سیستم رطوبت ساز در مرغداری ها نیز این فواید را به همراه داشته، و موجبات ضدعفونی ساختن فضای مرغداری، امکان واکسیناسیون قطره ای طیور و به طور کلی کاهش تلفات و افزایش بازدهی انها را فراهم می کند. سیستم مهپاش آب را از منبع گرفته و توسط پمپ های تحت فشار یا اصطلاحاً پمپ های کارواشی آب را با فشار حداقل 110 بار به داخل شیلنگ های فشار قوی فرستاده و آب یه پشت نازل ها رفته و از سوراخ بسیار ریز و میکرونی نازل به صورت پودر شده خارج می گردد. در مه پاش دیسکی ، دستگاه می بایست قادر به کارکردن با آب سخت نیز باشد. عملکرد آن به این گونه است که یک فنر به پایت متصل شده است که با رسیدن فشار آب به حد مطلوب پایت به طورخطی حرکت کرده، به فنرفشار آورده و آن را جمع می کند که باعث باز شدن مسیر حرکت آب می شود. در انواع مدل ها و اندازه های تولید شده دستگاه مه پاش، از سیستم کاهش ناگهانی فشار با برنامه تعیین فشار بالا به فشار پایین برای تولید ذرات زیر آب استفاده شده است. همانطور که در یک چکش آب (که در آن یک جریان آب به طور ناگهانی متوقف می شود ، یک عمل چکش زنی را تولید می کند) ، انرژی جنبشی به انرژی فشار تبدیل می شود و یک شیر چک دوم باز می شود تا مقداری آب درون محفظه هوا قرار گیرد و لوله تخلیه را بالا ببرد.

سیستم مه پاش جهت تشکیل تعداد زیادی میکروذرات آب در هوای محیط است که به اندازه کافی و طولانی در هوا و در داخل گلخانه معلق می باشند تا فرایند آبرسانی به صورت یکنواخت در تمام سطح گلخانه یا محیط به شکل مه انجام شود. مهپاش رستوران می تواند در جلوی رستوران و در بالای سر رستوران به صورت یک رشته شیلنگ مه پاش و یا در قسمت فضای سبز جلوی رستوران و دور تا دور فضای سبز و در پایین فضا به صورت یک مه ساز زیبا جلوه داشته باشد. استفاده میشود. در میان سازندگان تجهیزات صنعتی و پمپ کارواش دو شرکت اینتر و برتولینی ایتالیا از جایگاه ویژه و اعتبار جهانی برخوردارند و به دلیل کیفیت بالای محصولاتشان در ایران نیز جایگاه خود را یافتهاند. کارواش صنعتی که از آن به عنوان واترجت کارواش نیز یاد می شود یکی از دستگاه های مفید و موثر در نظافت صنعتی است که با انجام عملیات های نظافتی مختلف به منظور حذف آلودگی ها، نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری را در ارتقای جلوه های بصری محیط صنایع مختلف ایفا می کند. یکی دیگر از کاربردهای پمپ مه پاش پخش کننده بوی عطر و گلاب در محیط می باشد.

بدنه این دستگاه ها بسیار مقاوم بوده و در محیط های مرطوب به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شود. در ساخت این دستگاه ها موتور بسیار قوی بکار رفته که علاوه بر کیفیت بالای آن دارای برچسپ مصرف انرژی A می باشد. در سیستم مهپاش خانگی نیز می توان به جای نصب مهپاش در بالای محیط آن را دورتادور باغچه یا استخر خانگی در پایین کشید و شکل زیبا تری به محیط داد. بدین طریق که می توان سم یا مواد ضد عفونی را در داخل مخزن آنها قرار داد. در لوله آبیاری قطره ای نوع بدون دریپر می بایست دریپر یا نازل آبیاری به وسیله پانچ یا اتصالات دیگر بر روی لوله متصل شود. در مسیر لوله ها نازل هایی قرار می گیرد که در آن سوراخ هایی به اندازه خیلی ریز ، آب را به صورت مه به بیرون منتشر می کنند. تایمر آبیاری باید ضد آب ساخته شود و ممانعتی در نصب بیرون از خانه نداشته باشد. در صورت عدم اطمینان ، کاربران باید با چک کردن کتابچه راهنمای صاحب خود ، بررسی کنند که قطعات پمپ کارواش صنعتی خود را در GPM صحیح کار می کنند. برای راه اندازی پمپ کارواش، به تجهیزات و لوازمی نیاز است که باید به صورت جداگانه تهیه گردد.

اگر می خواهید بدانید برای سیستم آبیاری شما کنترلر آبیاری مناسب است یا تایمر، ابتدا باید تعیین کنید که در برنامه آبیاری گیاهان نیاز به چند ایستگاه آبیاری دارید. این مکان ها با توجه به اینکه نیاز به کنترل رطوب دارند باید از رطوبت سازهای استاندارد بهره گیرند. سیستم مه پاش جهت تأمین رطوبت مورد نیاز در فضاهای گلخانه ای ، خانگی ، رستورانی ، تفریحی و در کل مکان های عمومی استفاده می گردد. مهپاش در چه مکان هایی کاربرد دارد؟ تا حالا شده از خودتو بپرسین چه طوری موقع مسافرت رفتن به گلدون ها آب بدیم؟ از فواید مه پاش می تواند کاهش قابل توجه مصرف آب و صرفه جویی در بهره وری بهینه از آب در مصرف خانگی و صنعتی مانند آبیاری قطره ای گیاهان در گلخانه ها را نام برد. مه پاش مخصوص گاوداری مـه آوران صنعت امروزه به کار گیری دستگاه های رطوبت ساز به ویژه سیستم های مه پاش در گاوداری ها و دامداری های صنعتی توسط تمامی کمپانی های معتبر دنیا و متولیان تحقیق و بررسی روش های نوین دامداری و گاوداری می باشند به تایید رسیده است. امروزه سیستم مهپاش برای مرغداری گوشتی یکی از مهمترین اجزای مرغداری می باشد.

نمایندگی پمپ برتولینی